چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

روش شستن قالی های پوسیده و ظریف

معرفی بهترین قالی شویی و مبل شویی های تهرانپارس

روش شستن قالی های پوسیده و ظریف

۴۴۰ بازديد

 روش شستشوی قالی قدیمی و ظریفقالی های قدیمی و ظریف دارای ارزش تاریخی و هنری هستند و معمولا برای تماشا هستند تا استفاده به عنوان فرش ، پس بهتر است که قالی های آسیب پذیر که از هم جدا شده و پوسیده شده است ، شسته نشود . اما می توان قالی های قدیمی و کوچک و ظریف را با روش های خاص شست

انواعی از چارچوب ها با توری پلاستیکی پنجره پوشانده می شود . قالی روی یک توری قرار می گیرد و دو توری دیگر به هم بسته می شود و قالی در میان آنها پیچیده می شود . توری ها و قالی را داخل مایع محلول و شستشو گذاشته و آنها را به آرامی تکان می دهیم . بعد از خیس خوردن ، قالی را چندین بار آب کشی نموده و صبر می کنیم تا به همان صورت روی توری قرار گرفته تا خشک شود .

شستن قالی همواره موضوعی برای قضاوت بوده است . این قضاوت وقتی دارای اهمیت است که قالی هم ظریف و هم قیمتی باشد . در این مواقع بهتر است از یک متخصص قالیشویی بخواهیم تا قالی را بشوید .

پاک کردن سطح قالی

پاک و تمیز کردن سطح قالی کمتر از شستن کامل آن در آب مطلوب و رضایت بخش است ، اما در برخی مواقع ممکن است که امکان غوطه ور کردن در آب نباشد یا اینکه قالی بیش از حد نازک و ظریف باشد و نتوان آن را در آب غوطه ور کرد .

بعد از آزمایش ثبات رنگ محلولی از آب و سولفات لوریل سدیم را تهیه کرده و با فرو بردن اسفنجی در این محلول و کفی کردن آن اسفنج را بر روی سطح قالی هر مرتبه یک فوت مربع می مالیم و به این ترتیب آلودگی و چرک های موجود بر روی سطح قالی توسط اسفنج جدا می شود . بعد از هر بار انجام دادن این کار اسفنج را با آب می شوییم و دوباره در محلول آب و صابون داخل کرده و از بالا تا پایین قالی را به همین شیوه تمیز می کنیم .


منبع:   روش شستشوی قالی قدیمی و ظریف

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.