پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

روش شستشوی فرش

معرفی بهترین قالی شویی و مبل شویی های تهرانپارس

روش شستشوی فرش

۴۵۱ بازديد

پیش از شستن قالی باید آن را با دقت بررسی کرد و آسیب ها، پارگی ها، لکه و ... را در آن شناسایی کرد. چنانچه آلودگی برروی فرش چسبیده باشد باید آنها را به کمک چاقویی کند و برداشت. لکه ها و رنگ ها نیز باید طبق روشی که توضیح داده می شود پاک شود. قسمت های آسیب دیده و پاره که ممکن است در حین شستن بیشتر شود باید تعمیر شوند. به این معنی که قسمت های انتهایی و کنارهای آسیب دیده قالی به طور موقتی تعمیر شود که می توان سوراخ های و سایر بخش های آسیب دیده را با دوختن تکه های پارچه سفید رنگ برای شستن محکم تر کرد. برای تمیز کردن قالی می توان از جارو برقی استفاده کرد. استفاده از لوله کوتاه جارو و برداشتن فسمت برس آن جذب مواد اضافه را به حداکثر می رساند. ابتدا قسمت پشت قالی را جارو میکنیم. بعد از جارو کردن قسمت پشت قالی ذرات ماسه و آشغال را می بینیم که از لابه لای پرز ها بر روی کف زمین افتاده اند. اگر تعداد این ذرات زیاد است بهتر است قسمت پشت قالی را دوباره جارو کنیم و سپس جلوی آن را نیز با دقت جارو می کنیم

قالیشویی تهران

مبل شویی تهران

موکت شویی در منزل تهران

هزینه شستشوی تشک خوشخواب

قیمت شستشوی موکت در محل

مبل شویی در منزل تهرانپارس

شستشوی مبل در محل تهرانپارس

شستن، آب کشی و خشک کردن قالی

آماده کردن قالی برای شستشوپودر های رختشویی معمولی برای شستن قالی توصیه نمی شود. چون آب کشی کردن و شستن این مواد شوینده و آب و صابون مشکل است. بهتر است از شوینده های صنعتی ملایم  با pH کمتر از 7.5 استفاده کنیم. مناسب ترین ماده شوینده orvus W A pastern  است که سولفات لوریل سدیم نامیده می شود. این محصول از نظر زیست محیطی تجزیه پذیر است و توسط پروکتو گمبل تهیه شده است. دامپزشکان نیز از این محصول برای شستن حیوانات خانگی استفاده می کنند .استفاده از پودر و شامپو در قالیشویی های تهران متداول است که شامپو بهتر از پودر است..

حدود یک پیمانه از این ماده را با حدود 15 تا 20 گالن آب برای شستن ترکیب می کنیم. این محصول توسط شرکت های تولید کننده مواد شوینده فروخته می شود. تنها آب سرد یا آبی با دمای اتاق برای شستن قالی توصیه می شود.

قالی را به طور کامل خیس و غوطه ور کرده و به مدت یک ساعت در آب محلول قرار می دهیم. تکان دادن قالی هر 15 دقیقه یکبار مفید است. بعد از گذشت نیم ساعت از غوطه ور بودن قالی در آب به راحتی می توان ذرات و چرکی را که از قالی خارج می شود و وارد آب می شود را دید.

قالی های بزرگ تر ممکن است تا شود به همین دلیل این قالی های که بیش از حد تا خورده و چین خورده می شود، زمان شستشوی شان به دو ساعت همراه با آب کشی کردن و شستن مجدد بعد از یک ساعت افزایش می یابد. در هنگام تکان دادن این قالی ها، قسمت های تا شده را از هر طرف بلند نموده تا بدین ترتیب آب جریان یافته و بخش های تا شده نیز شسته شود. بعد از خیس خوردن هر دو طرف قالی را با قدرت تمام و با استفاده از یک برس سفت و محکم می شوییم. این برس ها را از ابزار فروشی های می توان تهیه کرد. سپس قالی را آب می کشیم و سپس آن را وارونه نموده و قسمت جلوی آن را نیز آب کشی می کنیم.

قالی خیس بسیار سنگین است و برای حرکت دادن آن به دو فرد نیرومند نیاز است. قالی های خیس را باید با دقت جابجا کرد چون اگر قرار باشد با گرفتن یک سر آنها آن را جابجا کرد ممکن است به قالی ها آسیب برسد و پاره شود. هنگامی که فرش خیس است باید مراقب بود که به قسمت های فرسوده و آسیب دیده آن فشار وارد نشود. هنگامی که مرحله آب کشی قالی به پایان رسید قالی را باز نموده در حالی که پرز ها رو به بالاست به کمک پارو ( شبیه به لیسه ی شیشه پاک کنی) آب را با فشار از لابه لای پرز های قالی خارج می کنیم. نوع مشابهی از پارو ( لیسه ی شیشه پاک کن) که برای شستن پنجره استفاده می شود عبارت است از: نوار لاستیکی ضخیم که به یک دسته متصل شده است. لیسه شیشه پاک کن را در جهت پرزها ( خواب قالی) حرکت می دهند و از بالای قالی به سمت پایین آن حرکت می دهیم. این کار را باید سه بار انجام داد. هرچقدر آب بیشتری از قالی خارج شود، قالی سریع تر خشک می شود. در صورت امکان می توان همانطور که قالی پهن است صبر کرد تا خشک شود. زمان لازم برای خشک شدن قالی ، به شرایط قالی، اندازه، دمای محیط و رطوبت بستگی دارد. اغلب یک قالی 9×12  با پرز کامل طی 2 الی 3 روز به طور کامل خشک می شود.
آماده کردن قالی برای شستشو

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.